Általános szerződési feltételek

Jelen általános szerződési feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a (https://mivesportekak.hu) weboldalon elérhető szolgáltatások feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatásokat, melyeket ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

1. A Szolgáltató adatai

Név: Míves Portékák kft

Székhely: 1124. Budapest, Dobsinai út 10 (személyes  kiszolgálásra nincs lehetőség )

Levelezési cím: 1124. Budapest, Dobsinai út 10

Cégjegyzékszám01-09-953141, Vezetve a Fővárosi Bíróság mint Cégbíróságnál 2011.01.11

Adószám: 23104215-2-43

Közösségi adószám: HU 23104215

Képviselő neve: Faragó Gábor

Számlavezető pénzintézet: Raiffeisen bank

Számlaszám: 12011265-01258507-00100005

E-mail cím: mivesportekak@gmail.com

Telefonszám: +36 30 5269440

Tárhely szolgáltató: Beke Ákos EV (bekedesign.hu)

2. Az általános szerződési feltételek elfogadása

2.1 A regisztráció illetve a vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a mivesportekak.hu webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a webáruház Felhasználója között.

2.2 Ha a felhasználó nem fogadja el az ÁSZF feltételeit, akkor nem veheti igénybe a webáruház szolgáltatásait. Ebben az esetben nincs lehetőség sem regisztrációra sem rendelésre sem.

3. A megrendelés folyamata

A regisztráció menete

A kosár használata

A megrendelés összeállítása
Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja
A megrendelés elküldése
A megrendelés visszaigazolása

4. Az adásvételi szerződés létrejötte

4.1 Ha a felhasználó megrendelést küld a webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést emailben visszaigazolja, akkor adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között. Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló email a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni. 

4.2 A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra az aktuális Magyarországi törvények az irányadók. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.

4.3 A szerződés magyar nyelven jön létre, a webáruház azt elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára az bármikor elérhető a honlap láblécében található linkre kattintva. A felhasználó a szerződés tartalmát elolvashatja, mentheti, vagy kinyomtathatja.

5. Árak

A webáruházban közzétett árak ÁFÁ-val növelt, bruttó árak, melyek tartalmazzák a termékek árát, de nem tartalmazzák a szállítás költségeit. A szállítási költségek ára 850 és 1650 Ft között van / 0,2kg -10 kg-ig /( ha csak nem szabálytalan formájú csomagról van szó pl. fűzvessző !!) A csomag szállítás történhet adott címre vagy Postapontra, vagy Mol pontokra.

6. Lehetséges fizetési módok

 A szállítás teljesülésekor készpénzben.

7. A termék lényeges tulajdonságai

A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain. A termékekről fotó(k), szöveges leírások, adatok, paraméterek tájékoztatják a vásárlót, felhasználót.

8. Kiszállítás

A termékek kiszállítását a  a szolgáltatóval szerződött partner végzi. A vásárló köteles a kiszállítás vagy személyes átvétel időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben szükséges rögzíteni.

A szállítási opciókról a felhasználó a webáruház külön erre a célra megnevezett felületén tájékozódhat.

9. Elállási jog

A Fogyasztót a 45/2014 (II.26) kormányrendelet szerint elállási jog illeti meg.

A Fogyasztó jogosult a megrendelt termék átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indoklás nélkül elállni.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát szükséges eljuttatnia (például postán vagy elektronikus úton küldött levél, email útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja  a jelen ÁSZF 10. pontjában szereplő "elállási nyilatkozat" mintát is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárata előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát megfelelően gyakorolta.

A Szolgáltató email-ben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailon keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató részére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást ideértve a kiszállításért fizetett költségeket is, kivéve azokat a költségeket, melyek azért merülnek fel, mert a Fogyasztó esetleg a Szolgáltató által felkínált szállítási módtól eltérő, annál magasabb költségű kiszállítást igényelt. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.

A visszatérítés során a szolgáltató a visszatérítést banki utalással teljesíti. Ezen visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többlet költség nem terheli.

10. Elállási nyilatkozatminta

(csak és kizárólag a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza!)

Címzett: Míves Portékák kft

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorolom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja, megrendelés hivatkozási száma:

Átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

Fogyasztó(k) aláírása (papíron tett nyilatkozat esetében)

Kelt: 

11. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

A Fogyasztó a 45/2014 (II.26) kormányrendelet szerint élhet kellékszavatossági, termékszavatossági, jótállási igényével.

11.1 Termékszavatosság.

Termék hibája esetén fogyasztó - választás a szerint - a 11.2 pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt is érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a termék forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti a Fogyasztó. E határidő elteltével ezen jogát elveszíti.

Termékszavatossági igény kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben érvényesíthető. A termék hibáját termékszavatossági igény esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta vagy hozta forgalomba.

- a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető.

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan Fogyasztó nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozóan kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

11.2 Kellékszavatosság.

Fogyasztó a vállalkozás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Fogyasztó választása szerint alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

A Fogyasztó kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy kicserélést a Fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Fogyasztó is kijavíttathatja, illetve végső esetben a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor figyelembe kell vennie, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Fogyasztó kellékszavatossági igényét jelen szerződés szerinti Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónapon túl, azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.  

11.3 Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban sz egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22.) Kormány rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának napja.

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Fogyasztót jótállásból fakadó jogok a 11.1 és a 11.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

12. Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja, Jogérvényesítési lehetőségek

A szavatossági, jótállási igényeit a Felhasználó alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

Név: Míves Portékák kft

Levelezési cím: 1124. Bp. Dobsinai út 10

Telefonszám: +36 30 5269440

E-mail cím: mivesportekak@gmail.com

Panaszügyintézés helye, ideje, módja:

 

A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a  Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet - melyet öt évig a panaszra tett érdemi válasszal együtt megőriz - vesz fel.

A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakereshetőségét.

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panasz kapcsán intézkedik és azt 30 napon belül érdemben megválaszolja. A válasz időpontja jelen szerződés értelmében a postára adás dátuma.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a felhasználót.

 

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek.

 

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:

- Panasztétel a Fogyasztóvédelmi hatóságnál

- Területileg illetékes békéltető testületnél eljárás kezdeményezése

- Bírósági eljárás kezdeményezése

 

A fogyasztónak lehetősége van ezen felül Online vitarendezési platformot igénybe venni a vitás kérdések rendezéséhez.

Az Online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

13. Egyéb

ÁSZF, árak módosítása:

A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a webshopon forgalmazott termékek árait és az egyéb feltüntetett árakat - nem visszamenőleges hatállyal - de bármikor módosíthatja. a módosítás a webshopon történő közzétételt követően lép érvénybe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

Technikai korlátok:

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a webshop működését és a vásárlást.

Adatvédelmi szabályzat: Személyes adatok felhasználása:

Szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében a Szállító tárolja a megrendelések során megadott személyes adatokat. A Szállító a tárolt személyes adatokat harmadik személynek nem adja ki, de fenntartja magának a jogot, hogy az akciókról, újdonságokról ismertetőt küldjön a vásárlónak. Amennyiben nem kíván élni a fenti lehetőséggel, a vásárlás során vagy azt követően a személyes adatlapjára bejelentkezve, esetleg a Szállítónak küldött e-mail üzenetben módja van a hírlevél küldés letiltására.